کلبه وحشت Enter To My World

قتل ترسناک دالیای سیاه

قتل ترسناک دالیای سیاه قتل ترسناک دالیای سیاه

یکی از ترسناک ترین پرونده های جنایی تاریخ امریکا که امروزه تا حدی به شکل یک داستان ترسناک و افسانه ای درآمده است متعلق به زنی است که پیش خدمت یک رستوران بود.این زن امروزه به عنوان نماد جوکر شناخته می شود.

در سال ها اولیه پس از جنگ جهانی روزنامه ها عادت داشتند به هر اتفاق خاصی لقبی بدهند، در 15 ژانویه ی 1947 جسد قطعه قطعه شده ی زنی در لس انجلس پیدا شد که وحشت بسیار زیادی را در ان شهر ایجاد کرد و به موضوعی بسیار خوب برای نویسندگان نیز تبدیل شده بود داستان های جنایی بسیاری در ان سال ها بر همین اساس نوشته شد.

نام این زن "الیزابت شُرت" بود که روزنامه ها به او لقب "دالیای سیاه" را دادند، پرونده ی او بیش از 25 سال تا خاتمه ی خود به طول انجامید و هرگز شخص خاصی دستگیر نشد، موضوع مرگ او قدیمی ترین پرونده ی حل نشده ی تاریخ ایالت کالیفرنیاست.

در صبح روز 1947 جسد عریان زنی جوان در غرب خیابان شماره ی 39 پیدا شد، جسد او را مردی که به همران دختر 4 ساله اش در حال پیاده روی بود پیدا کرد و پلیس را در جریان گذاشت.

شرایط جسد او بسیار وحشتناک بود، بدن او از کمر قطع شده بود و از ناحیه ی دهان به وسیله ی جسمی مانند چاقو بریدگی تا بناگوش داشت که داستان لبخند جوکر از همین جا اغاز شد(لبخند گلاسگو)، خون بدنش کاملا خارج شده بود به طوری که پزشک قانونی اعلام کرد که حداقل به مدت یک ساعت به شکل برعکس و در حالی که قلبش تپش داشته اویزان بوده، قاتل جسد را کاملا شستشو داده بود و برش های عمیقی بر قسمت هایی خاص از اعضای بدن الیزابت شرت وجود داشت، قاتل همین طور جسد را طوری قرار داده بود که دست راست او کنار سرش باشد، دلیل مرگ بسیار مخوف بود، ضربه به دهان و صورت.

شدت قتل به حدی بالا بود که پلیس به مدت یک هفته تمام محله ی مورد نظر را جستجو کرد هرچند کنار جسد ردی از تایر ماشین وجود داشت اما هیچ کمکی به پلیس نمیکرد، در این پرونده به علت عمومیت زیاد روزنامه ها دخالت بسیاری کردند که بعدها رئیس پلیس منطقه ای لس انجلس یکی از دلایل شکست پرونده را همین مورد خواند.

یک هفته بعد شخصی که خود را قاتل معرفی کرد با روزنامه ای در لس انجلس تماس گرفت و هشدار داد که روزنامه ها خیلی دروغ میگویند، و همان روز وسایلی از جمله شناسنامه ی-کارت اعتباری-عکس و چیزهای دیگری که متعلق به الیزابت شرت بود را برای روزنامه فرستاد، روی نامه ی ارسالی نام مارک هنسون قرار داشت که بلافاصله و همان روز دستگیر شد اما یک هفته ی بعد به علت نبودن شواهد کافی ازاد شد، در مدت 6 سال بیش از  50 زن و مرد به قتل الیزابت شرت اعتراف کردند! اما ثابت شد که هیچکدام قاتل نیستند و تنها قصد جلب توجه دارند.

نکات بسیار عجیبی درمورد قتل الیزابت وجود داشت، شش ماه قبل از مرگ او نامه ای با عنوان "دالیای سیاه" برای او ارسال شده بود که پیشنهاد ایفای نقش زنی شیطانی را داده بود(این زن دقیقا شخصیت جوکر را دارد) اما او قبول نکرده بود،

پرونده ی الیزابت شرت به حدی حاد و مهم شد که بیش از 10 نفر از بهترین و خِبره ترین کارگاهان و روزنامه نگاران امریکا از جمله: والتر بایلی، نورمن چندلر، لزلی دیلون و ... بر روی کار کردند اما همگی به دلیل نبودن هرگونه مدرک خاصی شکست خوردند و در نهایت پرونده در سال 1972 بسته شد.

وضعیت نظر دهی :
۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
  • Dragon ‌ ‌
    Dragon ‌ ‌
    ۲۷ , آبان ۱۴۰۱
    منم اگه قتل میکردم و بعد میدیم که روزنامه‌ها در مورد قتلم دارن زیادی دروغ و چرت و پرت میگن، ممکن بود عصبی بشم "|
  • ᵃᵈᵐⁱⁿ
    ᵃᵈᵐⁱⁿ
    ۲۷ , آبان ۱۴۰۱
    @Dragon ‌ ‌ عجب.